Paylaşabilir kopyalayabilir yayınlayabilirsiniz..
MAL REJİMİ SÖZLEŞMESİ (Edinilmiş Mallara Katılma) Eşler birlikte söz alarak, ………./……../……..tarihinde evlendik. Türk Medeni Kanununun Yürürlüğü ve Uygulama Şekli Hakkında Kanunun 10’uncu maddesinin üçüncü fıkrasının tarafımıza verdiği yetkiye dayanarak evlenme tarihinden geçerli olmak üzere aramızda edinilmiş mallara katılma rejiminin uygulanmasını kabul ediyoruz. Her birimiz, yasal sınırlar içinde, kendisine ait olan edinilmiş malları ile kişisel mallarını yönetmek, bunlardan yararlanmak ve bunlar üzerinde tasarrufta bulunmak hakkına sahip olacaktır. Paylı mülkiyet konusu malımızdaki kendimize ait pay üzerinde ancak birbirimizin rızasını almak suretiyle tasarrufta bulunabileceğiz/Seçenek: birimiz diğerinin rızası olmadan paylı mülkiyet konusu maldaki payı üzerinde tasarrufta bulunabilecektir. Birbirimizden olan karşılıklı borçlarımızı takas suretiyle ödeyeceğiz/Seçenek: Karşılıklı borçlarla ilgili farklı bir düzenleme getirilebilir. Her birimiz, diğerine ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olacaktır /Seçenek: Her birimiz, diğerine ait artık değerin üzerinde …./….pay oranında hak sahibi olacaktır. /Seçenek: Her birimiz, diğerine ait artık değerden pay almayacaktır. /Seçenek: Karşılıklı artık değere katılmada daha farklı bir düzenleme getirilebilir. Tasfiyenin sona erdiği tarihten başlayarak, katılma alacağına ve değer artış payına % …….oranında faiz uygulanacaktır. /Seçenek: Eşlerin katılma alacağına ve değer artış payına faiz yürütülmeyecektir. /Seçenek: Borçlu eşten güvence istenmeyecektir. Birimizin ölümü halinde sağ kalan, ölene ait olup birlikte yaşadıkları konut üzerinde, katılma alacağına mahsup edilmek, yetmez ise bedel eklenmek suretiyle intifa veya oturma hakkı; aynı koşullar altında ev eşyası üzerinde mülkiyet hakkı isteyebilecektir. /Seçenek: Aile konutu ile ev eşyaları hakkında farklı bir düzenleme getirilebilir. Kişisel mallarımızın gelirleri her birimizin ayrı ayrı ve kendisine ait edinilmiş malını oluşturacaktır. /Seçenek: Kişisel mallarımızın gelirleri edinilmiş mallara dahil olmayacaktır diye sözlerini bitirdiler.
MAL ORTAKLIĞI SÖZLEŞMESİ Eşler birlikte söz alarak, ………../………./………tarihinde evlendik. Aramızda mal ortaklığı rejimini kabul ettik: 1- Kişisel mallarımız dışında kalan mallarımız ile gelirleri, ortaklık mallarını oluşturacaktır. Bu mallara bölünmemiş bir bütün olarak sahip olacak ve hiçbirimiz ortaklık payı üzerinde tek başına tasarrufta bulunamayacaktır. 2- Her birimizin kişisel kullanımında bulunan eşyalar ile manevi tazminat alacakları yasal olarak kişisel mallarımızı oluşturacaktır. Ayrıca bağışlamalar ve üçüncü kişilerin karşılıksız kazandırmaları kişisel mallarımız bölümünde yer alacaktır. 3- Kişisel mal olduğu ispatlanamayan tüm malvarlığı değerlerimiz, ortaklık malımız sayılacaktır. 4- Her birimiz ortaklık mallarını evlilik birliğinin yararına uygun olarak yönetecek, olağan yönetim sınırları içinde ortaklığı yükümlülük altına sokabilecek ve mallarda tasarrufta bulunabileceğiz. Olağan yönetim dışında diğerinin rızasını alarak ortaklığı yükümlülük altına sokabilecek veya mallarda tasarrufta bulunabileceğiz. 5- Birimizin diğerinin rızasını alarak ortaklık mallarını kullanmak suretiyle tek başına bir meslek veya sanat icra etmesi durumunda, bu meslek ve sanata ilişkin bütün hukuki işlemleri yapabilecektir. 6- Her birimiz, diğerinin rızasını almadan ortaklık mallarına girecek olan bir mirası reddedemeyeceği gibi, tereke borca batıksa mirası kabul de edemeyecektir. 7- Ortaklığın sona ermesi durumunda her birimiz ortaklık mallarıyla ilgili işlemlerden dolayı vekil gibi sorumlu olacağız. 8- Yönetim giderleri ortaklık mallarından karşılanacaktır. 9- Her birimiz, kişisel mallarını yasal sınırlar içerisinde yönetebilecek ve bunlar üzerinde tasarrufta bulunabileceğiz. Bunların yönetim giderleri, kişisel malların gelirlerinden karşılanacaktır. 10- Her birimiz, evlilik birliğini temsil veya ortaklık mallarını yönetme yetkisin dayanarak yaptığımız borçlardan, ortaklık malları veya bu mallara giren gelirleri kullanarak bir meslek veya sanatın icra edilmesi nedeniyle yaptığımız borçlardan, birimiz için kişisel sorumluluk doğuran borçlardan, kişisel malımız yanında ortaklık mallarının da sorumlu olacağı hususunda bizlerin üçüncü kişilerle anlaşarak yaptığı borçlardan, kişisel ve ortaklık malları ile sorumlu olacağız. 11- Her birimiz diğer bütün borçlardan kendi kişisel mallarımız ve or-taklık mallarının değerinin yarısı kadarıyla sorumlu olacağız. 12- Sosyal Güvenlik veya Sosyal Yardım Kurumlarınca yapılmış olan toptan ödemeler veya işgücünün kaybı dolayısıyla ödenen tazminat, toptan ödeme veya tazminat yerine ilgili sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurumunca ömür boyu irat bağlanmış olsaydı, mal rejiminin sona erdiği tarihte bundan sonraki döneme ait iradın peşin sermayeye çevrilmiş değeri ne olacak idiyse, tasfiye sırasında o miktarda kişisel mal olarak hesaba katılacaktır. 13- Kişisel malların borçları ortaklık mallarından veya ortaklık mallarının borçları kişisel mallardan ödenmiş ise tasfiye sırasında denkleştirme yapılacaktır. 14- Her borç ait olduğu mal kesimini yükümlülük altına sokacak, hangi kesime ait olduğu anlaşılamayanlar ortaklık mallarına ilişkin sayılacaktır. 15- Birimize ait kişisel veya ortaklık malıyla bir başka kesime giren malvarlığı değerinin edinilmesi, iyileştirilmesi veya korunmasına katkıda bulunulmuşsa, edinilmiş mallara katılma rejimindeki değer artış payına iliş-kin hükümler uygulanacaktır. 16- Mal rejimi sona erdiğinde, mevcut ortaklık mallarının değerlendirilmesinde tasfiye anı esas alınacaktır. 17- Birimizin ölümü veya başka bir mal rejimini kabul etmemiz durumunda ortaklık mallarının yarısı, her eşe veya mirasçılarına verilecektir. Taraflar, yasal paylaşmanın değiştirilmesine ilişkin anlaşma yapabilirler. 18- Birimizin ölümü halinde, sağ kalan, edinilmiş mallara katılma rejiminde kişisel malı sayılabilecek olanların payına mahsuben kendisine verilmesini isteyebilecektir. 19- Ortaklık mallarına dahil olan birlikte yaşadığımız konut ve ev eşya-sı, birimizin ölümü halinde sağ kalan payına mahsuben bunların mülkiyetinin kendisine verilmesini isteyebilecektir. 20- Taraflar birlikte yaşadıkları konut ve ev eşyası dışında kalan ve kendileri için üstün bir yararı bulunan diğer malvarlığı değerlerinin de tasfiye payına mahsuben kendilerine verilmesini isteyebileceklerdir, diye sözlerini bitirdiler.
Gümrük müşavirliği sözleşme örneği
SÖZLEŞME 1-TARAFLAR —————————————————- (Bundan sonra Şirket olarak anılacaktır.) —————————————————-(Bundan sonra Gümrük Müşaviri olarak anılacaktır.) Şirket ile Gümrük Müşaviri arasında aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapmak ve yaptırmak üzere karşılıklı mutabık kalınarak iş bu sözleşme düzenlenmiştir. 2-KANUNİ İKAMETGAH 2.1 Tarafların adresleri sözleşmenin 1.maddesinde belirtilen adresler olup, her türlü yazışma ve tebligatlarda bu adresler geçerlidir. Taraflar adres değişikliklerini 15 gün önceden yazılı olarak karşı tarafa bildirmekte yükümlüdür. Aksi durumda iş bu adreslere yapılacak tebligatlar kendilerine yapılmış sayılacaktır. 3-SÖZLEŞMENİN KONUSU 3.1 Şirket tarafından yapılacak ihracat ve ithalat işlemlerinin tamamlanması için gereken her türlü Gümrükleme hizmetleri, iş ve işlemlerin yerine getirilmesi ve dış ticaret rejimi,teşvikler ve benzeri konularda müşavirlik hizmetlerinin verilmesi konusunda taraflar aşağıdaki koşullarda anlaşma imzalamışlardır. 4-GÜMRÜK MÜŞAVİRİNİN GÖREVLERİ,VERECEĞİ HİZMETLER VE SORUMLULUKLARI 4.1 Şirkete ait yurt dışından gelen yada yurt dışına giden eşyalara ait gümrük rejimlerini tespit etmek ve uygulamak, 4.2 İthal ve ihraç edilecek eşyaların gümrük tarife istatistik pozisyonlarını tespit etmek, 4.3 T.C.Gümrük beyannamesini tanzim etmeden önce eşya hakkında tereddüt varsa küşad etmek, 4.4 Nakliyecilerle irtibata geçmek, 4.5 Ordino almak, 4.6 İthal vesaiklerinin teslim alınmasından sonra varsa konşimento cirolarını yaptırmak, 4.7 Varsa ön müsaadeleri almak, 4.8 Eşyaların tabi tutulacağı gümrük rejimine göre, gümrük idarelerine ibraz edilmesi zorunlu ve şirketin çalışmakta olduğu satıcılardan gelen evrakları kontrol ederek, bu evraklara ve Gümrük Kanunu ve bu konudaki diğer mevzuat hükümlerine göre eşyanın yasal gümrük beyannamelerini hazırlamak, 4.9 Bu inceleme neticesinde, hazırlanmış gümrük beyannamesinin beyan ettiği hususlarının Gümrük Kanunu,Gümrük Yönetmeliği ve bu konudaki diğer yasal mevzuat hükümlerine ve ekindeki belgelere uygunluğunu denetlemek, 4.10 Gümrük vergi,resim ve harçlarını doğru olarak hesaplamak, 4.11 Gümrük beyannamesi ve ekindeki belgelerin yasa ve mevzuat hükümlerine uygunluğunu tespit ettikten sonra,ilgili gümrük idarelerine ibraz ve tescil edilmek üzere beyannameyi gümrük müşaviri sıfatıyla imza etmek, 4.12 Gümrük kabul ve tescil işlemine başlayarak eşyanın muayenesini yapmak, 4.13 Eksiklik, hasar veya yanlışlık varsa tutanaklarını yapmak, bilgi verilmesi gereken yerleri bilgilendirmek, tahakkuklarını yaparak teminat veya parasını yatırmak, 4.14 Transit, fiktif antrepo işlemlerini yapmak, 4.15 Teşvik dosyaları tamamlanmışsa kapatmak ve varsa teminatlarını çözmek, 4.16 Gümrük vergi, resim ve harçlarını gümrüğe ödemek, 4.17 Eşyanın cinsine göre ilgili ihracatçı birliklerine üyelik kayıt işlemlerini yaptırmak, 4.18 ATR,EUR1 ve Menşei şahadetnamesi Ülke durumuna göre Konsolosluk tasdik işlemlerini yapmak, 4.19 İhracat işlemlerinde şirketin talebi doğrultusunda eşyanın beraberinde gidecek vesaikleri nakliyeci firmaya teslim etmek, 4.20 Eşyaların yurt dışı edilmesinden ve gümrük teyidi ile ilgili gümrüğe gelmesinden sonra beyannameyi kapatmak. 4.21 Dış Ticaret mevzuatının takip edilmesi ve şirketi bilgilendirmek. 4.22 İş emri verilmesinden eşyanın teslim aşamasına kadar ki işlemlerin, beyannameye ait hesapların ve masrafların,cari hesabın ve benzeri bilgilerin internet üzerinden izlenebilmesini ve raporlanmasını sağlamak, 4.23 Beyannameye ait her türlü evrakın elektronik-arşivine ulaşım yazıcı çıktısı alabilme, hesap ekstresi ve bakiye inceleme, fatura-dekont listesi ve dosya durum raporu ve benzeri bilgilere internet üzerinden ulaşımının sağlanması, 4.24 Yukarıda bahsedilen hizmetlerle ilgili kurye hizmeti vermek, 4.25 Fuar,sergi v.b.tanıtım organizasyonlarında ATA karneli ve geçici kabul giriş işlemleri ve bunların geri gönderme işlemleri, 4.26 Firmadan gelen talep doğrultusunda kısmen veya tamamen ithalatı, 4.27 Gümrük Müşaviri,Şirket ile ilgili her türlü fatura, araç bilgileri, şirket politikası gibi özellik arz eden konuları resmi makamlara gerektiği kadar paylaşılacaktır. 5-ŞİRKETİN MÜKELLEFİYETLERİ: Taraflar, Gümrük Müşaviri’nin ŞİRKET’in uluslararası alıcı veya satıcı ile taraf olduğu ticari ve hukuki iş,işlem ve sözleşmelerle hiçbir ilişkisi; doğrudan yada dolaylı irtibatı olmadığını,bu yönden şirket ile müşterek yada iştirak halinde hareket etmesinin yada şirketin ithal yada ihraç ettiği veya edeceği eşya üzerindeki hukuki-maddi bir tasarruf hak ve menfaatinin bulunmadığını karşılıklı olarak kabul ve beyan ederler. Bu sebeple ŞİRKET; 5.1 Talebin ve evrakların tam ve noksansız yapılmasını sağlamak, 5.2 Tarife tatbikatı için bütün doküman ve bilgileri vermek, 5.3 Dış ticaretle ilgili mevzuat, rejim ve yönetmenlikler ve uluslararası taşıma kuralları içinde talepte bulunmak, 5.4 Resmi bütün giderleri ( Vergi, Resim, Harç, Navlun gibi) avans olarak nakten veya doğrudan ödemenin yapılacağı kuruluş adına ilgili banka hesabına havale olarak ödeme yapmak, 5.5 Bilgi akışını hızlı sağlamak, 5.6 Ödemeleri zamanında yapmak, 5.7 Geçici ithal ettiği malzemeleri ihracat işlemlerinde kullanırken ithalat beyanname bilgisi ile kullanılan malzeme cinsi ve miktarını ihracat iş talimatında belirtmek, 5.8 Geçici ithal ettiği beyannamelerin sürelerini ve çıkışlarını takip etmek, 5.9 D.İ.İ.B kapsamında takip edilecek ihracat işlemlerinde hangi kalemde, hangi satır kodunun kullanılması gerektiğini bildirmek, 5.10 Talep halinde yapılacak müşavirlik, proje,belge alımı, nakliye, depolama, gümrük işleri,sigorta işlemleri için gerekli bilgi ve dokümanları vermek, 5.11 Gümrük Müşavirinin takip ettiği gümrük işlemleri sonucu ortaya çıkabilecek cezai bir durum ile karşılaşılması durumunda ilgili cezayı ödemeden önce konuyu Gümrük Müşavirine yazılı bildirmek, 5.12 Gümrük müşavirinin yapmış olduğu gümrük işlemleri konularında ortaya çıkacak idari bir ihtilafın Gümrük idarelerindeki itirazların bitirilmesi sonucunda idari yargı mercilerine başvurulması gerektiğinde Gümrük müşavirine atfedilen Gümrük ihtilafı ile ilgili hususlarda Gümrük müşavirinin istediği kişiye/avukata vekalet vermek, 5.13 Gümrük Müşavirinin E-Gümrük sistemini kullanan personellerinizin şirketiniz ile ilişiğinin kalmaması halinde Gümrük Müşavirine en kısa süre içerisinde yazılı bildirmek, 6-DİĞER KONULAR; 6.1 Gümrük müşaviri işbu sözleşme ile şirketçe kendisine verilen görevleri ve işlevleri, sorumluluklarını şirketin yazılı izni olmadan özel veya tüzel hiç kimseye devredemez, 6.2 Gümrük müşaviri bütün işlemleri en kısa sürede ve şirketin menfaatine en uygun şekilde ilgili yasa, tüzük ve kararnamelere göre yapacak, gerekli bilgileri zamanında şirkete ulaştıracaktır. Şirkete her zaman için kendi işleri ile ilgili olarak Gümrük Müşavirinin çalışmasını kontrol edebilir. 6.3 Tercüme işlemlerinin tarafımızdan yapılması halinde sayfa başına 15 TL fatura edilecektir. 7-ÜCRETLENDİRME : ** Fiyat listesi ektedir. (Ek 1) ** Özellik arz eden işlemlere ilişkin fiyat listesi ektedir.(Ek 2) 8-ÖDEME : 8.1 Gümrük Müşavirlik Hizmet Bedelimiz fatura tarihinden itibaren 7 gün içerisinde tahsil edilecektir. 8.2 Yukarıdaki rakamlara K.D.V dahil değildir. 8.3 İhracat işlemlerinde telafi edici vergi peşin, birlik aidatı, mesai, ardiye, ATR,Menşe,EUR-1,beyanname ve devam formu ücretleri, diğer form ücretleri vb. gibi makbuzlu masraflar Şirket’e dekont edilip takip eden ayın ilk ödeme gününde Gümrük Müşavirine ödenecektir. 8.4 İTO’nun satış fiyatlarına göre ATR,MENŞE,EUR-1 ve FORM A ücretleri ayrıca fatura edilecektir. 8.5 İthalat işlemlerinde Gümrük Müşaviri tarafından Şirket adına yapılacak makbuzlu ve faturalı masraflar (Gümrük vergisi,Ardiye,Ordino,Demuraj,Depozito,Navlun,Resim harç ve Fonlar,Beyanname,Devam formu ücretleri ,Nakliye ve Diğer tüm form ücretleri) Şirket tarafından Gümrük Müşavirine takip eden ayın ilk ödeme gününde ödenecektir. 8.6 Limanlarda yapılan yükleme işlemlerinde hammaliye bedeli ayrıca fatura edilecektir. 8.7 488 sayılı harçlar kanunu uyarınca resmi belgelerde (taahhütname, konşimento, özet beyan,v.b.) yapıştırılması gereken damga pulu bedeli ve bloke çek masrafı ayrıca tahsil edilecektir. 8.8 İş bu sözleşme İstanbul , Doğu Marmara, Ege Gümrük Ve Ticaret Bölge Müdürlüklerine bağlı Gümrük Müdürlükleri ile Eskişehir Gümrük Müdürlüğü’nden yapılan işlemler için geçerlidir. 8.9 Yukarıda bahsi geçen işlemlerinizin dışında oluşacak işlemleriniz 2014/31 sayılı Genelge doğrultusunda faturalandırılacaktır. 9-SÖZLEŞMENİN SÜRESİ VE UZATILMASI: 9.1 İş bu sözleşme 31.12.2015 tarihine kadar geçerlidir. 9.2 Sözleşme bitim tarihinden 1(bir) ay öncesine kadar tarafların birbirine herhangi bir ihbarda bulunmaması halinde bu anlaşma aynı koşullarla bir yıl uzatılacaktır. Müteakip yıllarda da 1(bir) ay öncesinden feshi ihbarda bulunulmadığı takdirde aynı hükümler geçerlidir. 9.3 Sözleşmenin devamı halinde taraflar hizmet bedelini, sözleşme bitimine 15 gün kala karşılıklı olarak kararlaştıracaklardır. 10-SÖZLEŞME FESHİ: 10.1 Taraflardan herhangi biri bu iş sözleşmeyi her zaman, diğer tarafa 1 (bir) ay öncesinden yazılı olarak bildirmek suretiyle kısmen yada tamamen tek taraflı olarak fesh edebilir. Bu durumda iş bu sözleşme,fesih bildirimin karşı tarafa ulaşmasını bildirimde bulunan taraf yek diğerine bu fesih sebebiyle herhangi bir tazminat ödeme yükümlülüğünde olmayacaktır.Ancak,tarafların iş bu sözleşmenin diğer maddeleri dolayısıyla birbirine karşı var olabilecek sair talep hakları saklıdır. 10.2 Fesih durumunda, Gümrük müşaviri bilgi ve belgeleri 24 saat içerisinde Şirket’e teslim edilecektir. Gümrük Mevzuatına göre saklanması 5 sene zorunlu olan evraklar Gümrük Müşavirince saklanır. 11-UYUŞMAZLIKLARIN HALİ: 11.1 İş bu sözleşmenin yorum ve uygulanmasından dolayı taraflar arasında meydana gelebilecek uyuşmazlıkları halinde ………… Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır. 12-TEBLİGAT: Tarafların tebligata sarih adresleri, iş bu sözleşmenin 1. Maddesinde belirtilen adresler olup, değişikliği 2. maddeye göre bildirilmediği sürece, diğer tarafa noter kanalı ile yazılı olarak bildirilmediği sürece, bu adreslere yapılacak tebligatlar tebellüğü tazammun edilecektir. On bir madde ve üç ekten (komisyon bedellerini belirtilen Ek:1)den ibaret iş bu sözleşme, nüshalardan her biri bir tarafta kalmak kaydı ile, iki asıl nüsha olarak(her bir nüsha 6 sayfadan oluşmaktadır)………. tarihinde tanzim ve imza edilmiştir. EK:1 FİYAT LİSTESİ 2015 HİZMET KODU HİZMET KONUSU TL İHR İHRACAT İŞLEMLERİ TÜM GÜMRÜKLER İÇİN İHR-1 İhracat İşlemleri (Kara / Hava) ………… TL İHR-2 İhracat İşlemleri Deniz Yolu (İstanbul ve İzmit Gümrükleri) ………… TL İHR-3 Yukarıdaki hizmet ücretlerine ilaveten mesaili işlemlerde Beher Beyanname için ayrıca ………… TL İHR-4 Yukarıdaki hizmet ücretlerine ilaveten, beher beyanname 4’ten fazla kalem içermesi halinde 5. Ve sonraki kalemler için ayrıca ………… TL İHR-5 Yukarıda Hizmet Ücretlerine İlaveten ikinci ve Sonraki Beher Tır/Konteyner/Araç/Vagon v.
ALACAĞIN TEMLİKİ SÖZLEŞMESİ TEMLİK EDEN : …………………………. ADRES : ……………………………. VERGİ DAİRESİ : …………………. VERGİ NO : ………………………… TEMELLÜK EDEN : ……………………………. ADRES :…………………………. VERGİ DAİRESİ : VERGİ NO : MUHATAPLAR :1- ……………………………… 2-………………………………… KONU : Muhataplar (borçlular) nezdinde temlik eden (alacaklı) lehine doğmuş, …………….. İcra Müdürlüğü’nün …./ ….. E. ve …../…..E. sayılı icra dosya alacağının, tüm ferileriyle birlikte Temellük edene aşağıdaki şartlarla temlik edilmesidir. TEMLİK ŞARTLARI : 1- Temlik eden ……………., Muhataplar ……………… ve TİC.LTD.ŞTİ ile …………… nezdinde doğmuş, ………. İcra Müdürlüğü’nün …….. E. ve ………….. E. sayılı icra icra takip dosyalarına konu alacağının tamamını, ……………TL (…………………………………….TürkLirası) bedelle fer’ileri ve teminatları ile birlikte Temellük Eden ……………….. ’ye gayrikabili rücu olarak devir ve temlik ettiğini beyan, kabul ve taahhüt eder. 2- Temlik eden, işbu sözleşmeyi imzaladığı tarihte muhataptan yukarıda belirtilen şekilde alacağı bulunduğunu ve temlik konusu alacağını daha önce başka bir gerçek ya da tüzel kişiye temlik etmediğini ve üzerinde rehin, haciz gibi herhangi bir takyidat bulunmadığını beyan, kabul ve taahüt eder. 3- Temlik eden, işbu temlik ile yukarıda belirtilen muhatap nezdinde doğmuş ……… İcra Müdürlüğü’nün ….. E. ve …. E. sayılı icra icra takip dosyalarına konu alacağınını ferileri ile birlikte temellük eden …..’ye gayrikabili rücu olarak devir ve temlik ettiğini, böylelikle ……………… TL tutarındaki borcunun ferileriyle birlikte ödeninceye kadar, alacak üzerinde herhangi bir hakkının kalmadığını ve bütün hakların talep, tahsil ve ahzukabz yetkisinin Temellük Eden ……’ye geçtiğini beyan, kabul ve taahhüt eder. 4- Temlik eden, temlike konu alacağın ve dolayısı ile icra takip dosyalarının tahsil kabiliyeti bulunup bulunmadığını hiç bir surette temlik alana garanti etmemektedir. Alacağın muhataplardan tahsil edilememesi durumunda, temlik edenin bu hususta herhangi bir taahhüdü, sorumluluğu yoktur ve olmayacaktır. 5- İş bu temlik sözleşmesinin imza tarihinden sonra muhataplar tarafından açılacak veya muhataplara karşı temlik alan tarafından açılacak dava ve icra takipleri ile ilgili olarak tüm sorumluluk ve yetki, temlik alana geçmiş olup, Temellük Eden’ nin her türlü dava ve takip nedeniyle doğabilecek masrafları kendi uhdesinde kalacaktır. 6- İşbu sözleşmenin uygulanmasından dolayı taraflar arasında doğacak her türlü ihtilaf halinde İstanbul Mahkeme ve İcra Dairelerinin yetkili olduğunu, bu maddenin bir yetki sözleşmesi olduğunu taraflar beyan ve kabul ederler. 7- İş bu sözleşme için yapılacak her türlü noter masrafı ile doğacak harç ve benzeri masraflar, temlik alan tarafından ödenecektir. 8- İş bu alacağın temliki sözleşmesi, 8 (Sekiz) maddeden ibaret olup, …./……../2015 tarihinde taraflarca imza altına alınmıştır. TEMLİK EDEN ………………………….. TEMELLÜK EDEN………………………….
Avukatlık ortaklığı sözleşmesi örneği
Yazar: Admin 2,633 Okunma AVUKATLIK ORTAKLIĞI ANA SÖZLEŞMESİ Madde 1. Kuruluş Aşağıda ad ve soyadları, uyrukları, açık ikamet adresleri, kayıtlı oldukları baro, baro ve birlik sicil numaraları yazılı avukatlar arasında 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 44. maddesine göre mesleki faaliyette bulunmak üzere bir avukatlık ortaklığı kurulmuştur. Ortakların: a. Adı Soyadı : Uyruğu : İkametgahı : Kayıtlı Olduğu Baro : Baro No : Birlik Sicil No : Madde 2. Ortaklığın Unvanı ve Adresi Ortaklığın unvanı ………….Avukatlık Ortaklığı’dır. Ortaklığın adresi ……………………..dir. Ortaklığa adını veren ortağın ortaklıktan ayrılması veya ölümü halinde ortaklığın adı, Ortaklar Kurulu’nca aksine karar verilmedikçe değişmez. Madde 3. Ortaklığın Süresi Ortaklığın faaliyet süresi, ortaklığın Baro Avukatlık Ortaklığı Sicili’ne tescil tarihinden başlamak üzere yıldır/süresizdir. Madde 4. Ortaklık Payları Ortaklardan ………….’nin % ,……………. ’nın % ,……………..’nın % dir. Her ortağın Ortaklar Kurulu’nda payı oranında oy hakkı vardır. Madde 5. Ortaklar Kurulu Ortaklar Kurulu ortaklıkta pay sahibi tüm ortakların katılımıyla oluşur ve ortaklığı temsil eden en yetkili organdır. Ortaklar Kurulu her yıl Ocak ve Temmuz ayı içinde yönetici ortağın yazılı olarak belirleyip bildireceği gündemi, ortaklığın işleri, mali durumu ve sair gerekli görülen konulan görüşmek üzere olağan olarak toplanır. Ortaklar Kurulu toplantısında bir ortak diğer bir ortağa kendisini temsil için yetki verebilir. Bir kişide birden fazla ortağın temsil yetkisi bulunamaz. Ortaklar dışında başka bir kişi temsilci olarak görevlendirilemez. Ortaklar Kurulu ortağın katılımıyla toplanır ve katılanların oyu ile karar alır. Ortaklar Kurulu kararları ortaklık karar defterine yazılır ve katılan ortaklarca imzalanır. Kararlara muhalif olan ortaklar muhalefet gerekçelerini yazarak kararları imzalarlar. Madde 6. Ortaklar Kurulu’nun Görev ve Yetkileri a. Ortaklığın yönetim ve temsili ile ilzamında yetkili olan ortağı belirlemek. b. Yönetim temsil ve ilzama ilişkin yetki sınırlarını belirlemek, c. Ortaklar dışında ortaklıkta çalıştırılacak avukatların işe alınması ve çalışanların özlük haklarına ilişkin genel kuralları belirlemek, d. Ortaklar arasında ortaklığın faaliyetlerine ve iş bölümüne ilişkin genel kuralları belirlemek, e. Ortakların aylık olarak gelirden alacakları avanslar ve yıllık karın paylaşımı, ortaklığın gelişimi için ayrılacak miktarı belirlemek, f. Ortaklık payının, devir ve intikalinde yeni ortağın kabulü veya kabul edilmemesi konusunda karar vermek, g. Ortaklıktan çıkmak isteyen vefat eden, ortaklıktan çıkarılan veya payı haciz edilen ortağın payını ortaklık olarak satın almak konusunda karar vermek, h. Ortaklık faaliyetleri için önemli olan ve/veya Ortaklar Kurulu’nun belirlediği değeri aşan yatırımlar konusunda karar vermek, t. Ortaklık Ana Sözleşmesi’nde yapılacak değişiklikler konusunda karar vermek, i. Ortaklığın feshine karar vermek, j. Ortaklığın feshi veya infisahı söz konusu olduğunda tasfiye memuru tayin etmek, k. Ortaklığa ait taşınır/taşınmaz malların alım ve satımına karar vermek. Madde 7. Ortaklığın Yönetimi, Temsili, Yönetici Ortak / Ortakların Yetkileri Ortaklığın hangi ortak/ortaklar tarafından ne şekilde temsil ve ilzam edileceği, Ortaklar Kurulu’nca alınacak kararlarla belirlenir. Yönetim ve temsile ilişkin Ortaklar Kurulu kararları ve değişiklikler ortaklıkça baroya bildirilir. Bu çeşit kararlar ortaklığın sicil dosyasında saklanır. Ortaklığın temsil ve ilzamına ilişkin ortaklık kararları, gerekli bilgilerin baroya bildiriminden ve sicile tescilinden önce 3. şahıslara karşı hükümsüzdür. Ortaklığın tescilini takiben Ortaklar Kurulu’nca ortakların /….’ünün katılımı ile yönetici ortak/ortaklar seçilir. Yönetici ortağın görev süresi ( ) yıl olup tekrar seçilmesi mümkündür. Ortaklar Kurulu süre sona ermeden 2/3 oranındaki ortakların oyu ile yönetici ortağı değiştirebilir. Ortaklar Kurulu’nca aksine karar verilmedikçe yönetici ortak/ortaklar; ortaklığın mesleki faaliyetinin düzenlenmesi, mesleki işlerin ortaklar ve çalışan avukatlar arasında dağıtımı, ortaklığın ihtiyacı olan malzemeleri temin etmek, ortaklık defterlerinin usul ve yasaya uygun olarak tutulmasını sağlamak, ortaklardan birinin talebi halinde gündemi belirleyip yazılı bildirimde bulunmak kaydıyla en geç on gün içinde Ortaklar Kurulu’nu toplamak, ortaklığı temsil ve ilzam edecek iş ve işlemlerde ortaklık adına belgeleri imzalamak ve ortaklığı temsil etmekle yetkilidir. Yönetici ortak/ortaklar; kanun, yönetmelikler, ana söz I eşme ve Ortaklar Kurulu’nun kararlarına göre, ortaklığın faaliyetlerini yönetir, Ortaklar Kurulu’nun verdiği görevleri yerine getirir. Ortaklar Kurulu kararı ile yönetici ortağa ortaklık payı dışında ücret verilmesine karar verilebilir. Madde 8. İş ve Davalarla İlgili İşbölümü Ortaklar arasında işlerin takibi ve iş bölümünün ne şekilde yapılacağı; ortaklığın Baro Ortaklık Sicili’ne tescilini takiben Ortaklar Kurulu’nca alınacak kararlara göre belirlenir. İş ve davalarla ilgili işbölümü esaslarını belirleyen Ortaklar Kurulu kararının bir örneği, ortaklığın sicil dosyasında saklanmak üzere Baro Başkanlığı’na verilir. İşbölümü gereği ortaklara ve ortaklıkta çalışan avukatlara tevdi edilen işler iş ve dava defterine kayıt edilir. Madde 9. Ortaklık Giderinin Paylaşılması Ortaklar öncelikle payları oranında ortaklığın giderlerini karşılamakla yükümlüdür. Madde 10. Ortaklar Arasındaki İlişkiler ve Uyuşmazlıkların Çözümü Ortaklar; ortaklığın faaliyetlerine ilişkin çalışmalarında Avukatlık Kanunu ve bu Kanun’a bağlı olarak çıkarılmış yönetmelikler ile meslek kurallarına uygun davranmak zorundadır. Ortaklar; birden fazla avukatlık ortaklığının ortağı olamaz, ortaklığın bürosu dışında büro edinemez ve bakımsız olarak dava ve iş takip edemezler. Aksine davranışlar ortaklıktan çıkarılma sebebi olup bu çeşit davranışta bulunan ortak hakkında ortaklığın tazminat hakkı saklıdır. Ortakların kendi aralarında ve ortaklıkla ilgili her türlü uyuşmazlıklar ile ortaklık pay devir ve intikalinde bedele ilişkin olarak üçüncü şahıslarla aralarında çıkacak anlaşmazlıklar kendi aralarında çözüme ulaştırılamadığı taktirde, 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 4667 sayılı Kanun ile değişik 167. maddesinde tanımlanan hakem kurulu tarafından, sırasıyla; sözleşme, yönetmelik, Avukatlık Kanunu ve genel hükümlere göre çözümlenir. Madde 11. Pay Devri Ortaklık payı yalnızca ortaklara veya üçüncü kişi avukatlara payın gerçek değeri üzerinden devir edilebilir. Ortaklar Kurulu pay devrine onay verip vermemekte serbesttir. Mirasçının avukat olmaması ya da ortaklığı kabul etmemesi, ortağın emeklilik ya da sağlık nedenleri ile avukatlığı bırakması, baro levhasından silinmesi, meslekten çıkması veya çıkarılması, ortaklıktaki payına haciz konulması hallerinde ortaklık payı gerçek değeri üzerinden ortaklara ya da üçüncü kişi avukatlara devredilebilir. Bedelde anlaşmazlık halinde Avukatlık Kanunu’nun 44/Bb maddesine göre işlem yapılır. Madde 12. Denetim Yönetim yetkisi olmasa bile her ortağın ortaklık gidişi hakkında bilgi almaya ve ortaklığın defterlerini, iş ve dava evraklarını incelemeye hakkı vardır. Ortaklar Kurulu bir ya da birden çok kişiden oluşacak bir denetleme kurulu görevlendirebilir. Denetleme kurulu/denetçi; ortaklığın defterlerinin yasa ve yönetmeliğe uygun tutulup tutulmadığını, gelir ve gider belgelerinin defterlere usulüne göre işlenip arşivlenip arşivlenmediğini denetler, denetleme sonuçlarını Ortaklar Kurulu’na bir rapor halinde sunar. Madde 13. Ortaklıktan Çıkma Bir ortak; payını ortaklığa, ortaklardan herhangi birine veya ortak olabilme şartlarını taşıyan bir başka kişiye devir ederek ortaklıktan çıkabilir. Ortaklıktan çıkmak isteyen ortak çıkma iradesini, payının değerini, devir alacak olanı yazılı olarak ortaklığa ve tüm ortaklara bildirir. En son ortağa bildirim tarihinden itibaren iki ay içinde ortaklık kararını bildirmezse devire onay verilmiş sayılır. Ortaklar Kurulu tarafından kabul edilmesine veya iki aylık sürenin dolmasına kadar ortaklıktan çıkmak isteyen ortağın sorumluluğu devam eder. Ortakların, pay devrine bedel nedeniyle onay vermemeleri halinde Avukatlık Kanunu ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır. Madde 14. Ortaklıktan Çıkarılma Bir ortağın şahsına ilişkin sebeplerden dolayı, Ortaklar Kurulu üye tam sayısının 3/4’ünün ortaklıktan çıkarılma yönünde karar vermeleri ile ortaklıktan çıkarılabilir. Çıkarılan ortağın payı gerçek değeri üzerinden diğer ortaklarca eşit oranda alınabilir. Madde 15. Ortaklığın Sona Ermesi Ortakların tamamının ölmesi, tamamının hukuki ehliyetlerini yitirmeleri, tamamının avukatlık yapma yasal koşullarını yitirmeleri, Ortaklar Kurulu’nun ortaklığın feshine karar vermiş olması, baro ve yetkili merciiler tarafından ortaklığın infisahına karar verilmiş olması hallerinde ortaklık sona erer. Madde 16. Fesih ve İnfisah Ortaklar istedikleri zaman oybirliği ile karar vererek ortaklığı fesih edebilirler. Kanun ve yönetmelik hükümlerine göre ortaklık tasfiye olunur. Ortaklık aşağıdaki sebeplerden biri ile münfesih olur: 1. Ortaklıkta bir ortak kalacak şekilde diğer ortakların ortaklıktan çıkması, bir ortak dışındaki ortakların ölümü halinde mirasçılarının avukat olmaması ya da ortaklığı kabul ermemesi, ortaklıktaki bir avukat kalacak şekilde diğer ortakların emeklilik veya sağlık nedenleri ile avukatlığı bırakması, baro levhasından silinmeleri, meslekten çıkmaları veya çıkarılmaları, ortaklıktaki paylarına haciz konulması, 2. Ortaklık süresinin sona ermiş olması, 3. Avukatlık Kanunu’nun 44. maddesinin Ba/1 fıkrasına uygun olarak baro yönetim kurulunca feshine karar verilmesi. 4. Avukatlık ortaklığının diğer bir avukatlık ortaklığı ile birleşmesi. Madde 17. Tasfiye Ortaklığın diğer bir ortaklıkla birleşmesi hali hariç olmak üzere infisah eden ortaklık tasfiye haline girer. Tasfiye haline giren ortaklık tasfiye sonuna kadar tüzel kişiliğini tasfiye işleri ile sınırlı kalmak kaydı ile korur, mesleki faaliyetine devam edemez, ancak, aldığı işleri tamamlar, tasfiye haline giren ortaklığın ortaklan bağımsız olarak faaliyette bulunabilirler. Tasfiye haline giren ortaklığın durumu baro avukatlık ortaklığı siciline işlenir. Tasfiye hali devam ettiği sürece ortaklığın adı önünde “Tasfiye halinde” ifadesi kullanılır. Madde 18. Tasfiye Memuru Tasfiye memuru Ortaklar Kurulu’nun 2/3’ünün katılımı sonucu alınacak karar ile belirlenir. Atanan tasfiye memuru Ortaklar Kurulu tarafından her zaman azledi lebilirler. Pay sahiplerinin birinin talebi ile baro yönetim kurulu da haklı sebeplerin varlığı halinde tasfiye memurunu azledebilir ve yerine yenilerini atayabilir. Tasfiye memuru görevine başlayınca, öncelikle ortaklığın durumunu tespit eder ve baro yönetim kuruluna bildirir. Baro yönetim kurulu, tasfiye memurunun durum tespit raporunu göz önüne alınarak, tasfiye çalışmaları nedeniyle tasfiye memuru için bir ücret taktir eder. Tasfiye memuruna ödenecek ücreti tasfiye halindeki ortaklar paylan oranında baronun göstereceği hesaba depo etmek zorundadırlar. Madde 19. Menkul ve Gayri Menkullerin Ortaklar Arasında Taksimi Avukatlık ortaklığının pasiflerinin kapatılması koşuluyla ve Ortaklar Kurulu’nun oybirliği ile alacağı kararla, ortaklığa ait menkul ve gayrimen kullerin ortaklar arasında aynen taksimine karar verilebilir. Tasfiye haline geçen ortaklık hakkında açılan dava ve takiplere ilişkin dava değerleri, tahmini giderleri ile birlikte dava sonuna kadar bağlı olduğu baronun açtıracağı bir hesapta depo ettirilir. Madde 20. Tasfiye Sonucu Mevcut Tasfiye sonunda ortaklığın borçları ödendikten sonra ortaklığa ait mevcut; pay sahipleri arasında, payları oranında dağıtılır. Madde 21. Sicilden Terkin Tasfiye sonunda tasfiye memurunun talebi ile ortaklığın baro avukat ortaklığı sicilinden terkini yapılır. Madde 22. Ortaklık Ana Sözleşmesi’ndeki değişiklikler baro tarafından tescil edildikten sonra hüküm ifade eder. Avukatlık ortaklığı sicili alenidir Madde 23. Ortaklığın sona ermesi, tasfiye, fesih veya infisah durumunda; ortaklık tarafından takip edilen dava ve işler hakkında, Avukatlık Kanunu’nun 42. maddesi uyarınca işlem yapılır. Madde 24. Bu Sözleşme’de düzenlenmemiş olan hususlar; Avukatlık Kanunu ve yönetmeliklerinde hüküm bulunmadığı takdirde genel hükümlere göre çözümlenir. Ortak Ortak Ortak Bu Avukatlık Ortaklığı Ana Sözleşmesi aşağıda adı soyadı yazılı ortaklar tarafından kabul edilerek …./…./ tarihinde imzalanmıştır.
MAL REJİMİ SÖZLEŞMESİ (Edinilmiş Mallara Katılma) Eşler birlikte söz alarak, ………./……../……..tarihinde evlendik. Türk Medeni Kanununun Yürürlüğü ve Uygulama Şekli Hakkında Kanunun 10’uncu maddesinin üçüncü fıkrasının tarafımıza verdiği yetkiye dayanarak evlenme tarihinden geçerli olmak üzere aramızda edinilmiş mallara katılma rejiminin uygulanmasını kabul ediyoruz. Her birimiz, yasal sınırlar içinde, kendisine ait olan edinilmiş malları ile kişisel mallarını yönetmek, bunlardan yararlanmak ve bunlar üzerinde tasarrufta bulunmak hakkına sahip olacaktır. Paylı mülkiyet konusu malımızdaki kendimize ait pay üzerinde ancak birbirimizin rızasını almak suretiyle tasarrufta bulunabileceğiz/Seçenek: birimiz diğerinin rızası olmadan paylı mülkiyet konusu maldaki payı üzerinde tasarrufta bulunabilecektir. Birbirimizden olan karşılıklı borçlarımızı takas suretiyle ödeyeceğiz/Seçenek: Karşılıklı borçlarla ilgili farklı bir düzenleme getirilebilir. Her birimiz, diğerine ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olacaktır /Seçenek: Her birimiz, diğerine ait artık değerin üzerinde …./….pay oranında hak sahibi olacaktır. /Seçenek: Her birimiz, diğerine ait artık değerden pay almayacaktır. /Seçenek: Karşılıklı artık değere katılmada daha farklı bir düzenleme getirilebilir. Tasfiyenin sona erdiği tarihten başlayarak, katılma alacağına ve değer artış payına % …….oranında faiz uygulanacaktır. /Seçenek: Eşlerin katılma alacağına ve değer artış payına faiz yürütülmeyecektir. /Seçenek: Borçlu eşten güvence istenmeyecektir. Birimizin ölümü halinde sağ kalan, ölene ait olup birlikte yaşadıkları konut üzerinde, katılma alacağına mahsup edilmek, yetmez ise bedel eklenmek suretiyle intifa veya oturma hakkı; aynı koşullar altında ev eşyası üzerinde mülkiyet hakkı isteyebilecektir. /Seçenek: Aile konutu ile ev eşyaları hakkında farklı bir düzenleme getirilebilir. Kişisel mallarımızın gelirleri her birimizin ayrı ayrı ve kendisine ait edinilmiş malını oluşturacaktır. /Seçenek: Kişisel mallarımızın gelirleri edinilmiş mallara dahil olmayacaktır diye sözlerini bitirdiler.
MAL ORTAKLIĞI SÖZLEŞMESİ Eşler birlikte söz alarak, ………../………./………tarihinde evlendik. Aramızda mal ortaklığı rejimini kabul ettik: 1- Kişisel mallarımız dışında kalan mallarımız ile gelirleri, ortaklık mallarını oluşturacaktır. Bu mallara bölünmemiş bir bütün olarak sahip olacak ve hiçbirimiz ortaklık payı üzerinde tek başına tasarrufta bulunamayacaktır. 2- Her birimizin kişisel kullanımında bulunan eşyalar ile manevi tazminat alacakları yasal olarak kişisel mallarımızı oluşturacaktır. Ayrıca bağışlamalar ve üçüncü kişilerin karşılıksız kazandırmaları kişisel mallarımız bölümünde yer alacaktır. 3- Kişisel mal olduğu ispatlanamayan tüm malvarlığı değerlerimiz, ortaklık malımız sayılacaktır. 4- Her birimiz ortaklık mallarını evlilik birliğinin yararına uygun olarak yönetecek, olağan yönetim sınırları içinde ortaklığı yükümlülük altına sokabilecek ve mallarda tasarrufta bulunabileceğiz. Olağan yönetim dışında diğerinin rızasını alarak ortaklığı yükümlülük altına sokabilecek veya mallarda tasarrufta bulunabileceğiz. 5- Birimizin diğerinin rızasını alarak ortaklık mallarını kullanmak suretiyle tek başına bir meslek veya sanat icra etmesi durumunda, bu meslek ve sanata ilişkin bütün hukuki işlemleri yapabilecektir. 6- Her birimiz, diğerinin rızasını almadan ortaklık mallarına girecek olan bir mirası reddedemeyeceği gibi, tereke borca batıksa mirası kabul de edemeyecektir. 7- Ortaklığın sona ermesi durumunda her birimiz ortaklık mallarıyla ilgili işlemlerden dolayı vekil gibi sorumlu olacağız. 8- Yönetim giderleri ortaklık mallarından karşılanacaktır. 9- Her birimiz, kişisel mallarını yasal sınırlar içerisinde yönetebilecek ve bunlar üzerinde tasarrufta bulunabileceğiz. Bunların yönetim giderleri, kişisel malların gelirlerinden karşılanacaktır. 10- Her birimiz, evlilik birliğini temsil veya ortaklık mallarını yönetme yetkisin dayanarak yaptığımız borçlardan, ortaklık malları veya bu mallara giren gelirleri kullanarak bir meslek veya sanatın icra edilmesi nedeniyle yaptığımız borçlardan, birimiz için kişisel sorumluluk doğuran borçlardan, kişisel malımız yanında ortaklık mallarının da sorumlu olacağı hususunda bizlerin üçüncü kişilerle anlaşarak yaptığı borçlardan, kişisel ve ortaklık malları ile sorumlu olacağız. 11- Her birimiz diğer bütün borçlardan kendi kişisel mallarımız ve or-taklık mallarının değerinin yarısı kadarıyla sorumlu olacağız. 12- Sosyal Güvenlik veya Sosyal Yardım Kurumlarınca yapılmış olan toptan ödemeler veya işgücünün kaybı dolayısıyla ödenen tazminat, toptan ödeme veya tazminat yerine ilgili sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurumunca ömür boyu irat bağlanmış olsaydı, mal rejiminin sona erdiği tarihte bundan sonraki döneme ait iradın peşin sermayeye çevrilmiş değeri ne olacak idiyse, tasfiye sırasında o miktarda kişisel mal olarak hesaba katılacaktır. 13- Kişisel malların borçları ortaklık mallarından veya ortaklık mallarının borçları kişisel mallardan ödenmiş ise tasfiye sırasında denkleştirme yapılacaktır. 14- Her borç ait olduğu mal kesimini yükümlülük altına sokacak, hangi kesime ait olduğu anlaşılamayanlar ortaklık mallarına ilişkin sayılacaktır. 15- Birimize ait kişisel veya ortaklık malıyla bir başka kesime giren malvarlığı değerinin edinilmesi, iyileştirilmesi veya korunmasına katkıda bulunulmuşsa, edinilmiş mallara katılma rejimindeki değer artış payına iliş-kin hükümler uygulanacaktır. 16- Mal rejimi sona erdiğinde, mevcut ortaklık mallarının değerlendirilmesinde tasfiye anı esas alınacaktır. 17- Birimizin ölümü veya başka bir mal rejimini kabul etmemiz durumunda ortaklık mallarının yarısı, her eşe veya mirasçılarına verilecektir. Taraflar, yasal paylaşmanın değiştirilmesine ilişkin anlaşma yapabilirler. 18- Birimizin ölümü halinde, sağ kalan, edinilmiş mallara katılma rejiminde kişisel malı sayılabilecek olanların payına mahsuben kendisine verilmesini isteyebilecektir. 19- Ortaklık mallarına dahil olan birlikte yaşadığımız konut ve ev eşya-sı, birimizin ölümü halinde sağ kalan payına mahsuben bunların mülkiyetinin kendisine verilmesini isteyebilecektir. 20- Taraflar birlikte yaşadıkları konut ve ev eşyası dışında kalan ve kendileri için üstün bir yararı bulunan diğer malvarlığı değerlerinin de tasfiye payına mahsuben kendilerine verilmesini isteyebileceklerdir, diye sözlerini bitirdiler.
Gümrük müşavirliği sözleşme örneği
SÖZLEŞME 1-TARAFLAR —————————————————- (Bundan sonra Şirket olarak anılacaktır.) —————————————————-(Bundan sonra Gümrük Müşaviri olarak anılacaktır.) Şirket ile Gümrük Müşaviri arasında aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapmak ve yaptırmak üzere karşılıklı mutabık kalınarak iş bu sözleşme düzenlenmiştir. 2-KANUNİ İKAMETGAH 2.1 Tarafların adresleri sözleşmenin 1.maddesinde belirtilen adresler olup, her türlü yazışma ve tebligatlarda bu adresler geçerlidir. Taraflar adres değişikliklerini 15 gün önceden yazılı olarak karşı tarafa bildirmekte yükümlüdür. Aksi durumda iş bu adreslere yapılacak tebligatlar kendilerine yapılmış sayılacaktır. 3-SÖZLEŞMENİN KONUSU 3.1 Şirket tarafından yapılacak ihracat ve ithalat işlemlerinin tamamlanması için gereken her türlü Gümrükleme hizmetleri, iş ve işlemlerin yerine getirilmesi ve dış ticaret rejimi,teşvikler ve benzeri konularda müşavirlik hizmetlerinin verilmesi konusunda taraflar aşağıdaki koşullarda anlaşma imzalamışlardır. 4-GÜMRÜK MÜŞAVİRİNİN GÖREVLERİ,VERECEĞİ HİZMETLER VE SORUMLULUKLARI 4.1 Şirkete ait yurt dışından gelen yada yurt dışına giden eşyalara ait gümrük rejimlerini tespit etmek ve uygulamak, 4.2 İthal ve ihraç edilecek eşyaların gümrük tarife istatistik pozisyonlarını tespit etmek, 4.3 T.C.Gümrük beyannamesini tanzim etmeden önce eşya hakkında tereddüt varsa küşad etmek, 4.4 Nakliyecilerle irtibata geçmek, 4.5 Ordino almak, 4.6 İthal vesaiklerinin teslim alınmasından sonra varsa konşimento cirolarını yaptırmak, 4.7 Varsa ön müsaadeleri almak, 4.8 Eşyaların tabi tutulacağı gümrük rejimine göre, gümrük idarelerine ibraz edilmesi zorunlu ve şirketin çalışmakta olduğu satıcılardan gelen evrakları kontrol ederek, bu evraklara ve Gümrük Kanunu ve bu konudaki diğer mevzuat hükümlerine göre eşyanın yasal gümrük beyannamelerini hazırlamak, 4.9 Bu inceleme neticesinde, hazırlanmış gümrük beyannamesinin beyan ettiği hususlarının Gümrük Kanunu,Gümrük Yönetmeliği ve bu konudaki diğer yasal mevzuat hükümlerine ve ekindeki belgelere uygunluğunu denetlemek, 4.10 Gümrük vergi,resim ve harçlarını doğru olarak hesaplamak, 4.11 Gümrük beyannamesi ve ekindeki belgelerin yasa ve mevzuat hükümlerine uygunluğunu tespit ettikten sonra,ilgili gümrük idarelerine ibraz ve tescil edilmek üzere beyannameyi gümrük müşaviri sıfatıyla imza etmek, 4.12 Gümrük kabul ve tescil işlemine başlayarak eşyanın muayenesini yapmak, 4.13 Eksiklik, hasar veya yanlışlık varsa tutanaklarını yapmak, bilgi verilmesi gereken yerleri bilgilendirmek, tahakkuklarını yaparak teminat veya parasını yatırmak, 4.14 Transit, fiktif antrepo işlemlerini yapmak, 4.15 Teşvik dosyaları tamamlanmışsa kapatmak ve varsa teminatlarını çözmek, 4.16 Gümrük vergi, resim ve harçlarını gümrüğe ödemek, 4.17 Eşyanın cinsine göre ilgili ihracatçı birliklerine üyelik kayıt işlemlerini yaptırmak, 4.18 ATR,EUR1 ve Menşei şahadetnamesi Ülke durumuna göre Konsolosluk tasdik işlemlerini yapmak, 4.19 İhracat işlemlerinde şirketin talebi doğrultusunda eşyanın beraberinde gidecek vesaikleri nakliyeci firmaya teslim etmek, 4.20 Eşyaların yurt dışı edilmesinden ve gümrük teyidi ile ilgili gümrüğe gelmesinden sonra beyannameyi kapatmak. 4.21 Dış Ticaret mevzuatının takip edilmesi ve şirketi bilgilendirmek. 4.22 İş emri verilmesinden eşyanın teslim aşamasına kadar ki işlemlerin, beyannameye ait hesapların ve masrafların,cari hesabın ve benzeri bilgilerin internet üzerinden izlenebilmesini ve raporlanmasını sağlamak, 4.23 Beyannameye ait her türlü evrakın elektronik-arşivine ulaşım yazıcı çıktısı alabilme, hesap ekstresi ve bakiye inceleme, fatura-dekont listesi ve dosya durum raporu ve benzeri bilgilere internet üzerinden ulaşımının sağlanması, 4.24 Yukarıda bahsedilen hizmetlerle ilgili kurye hizmeti vermek, 4.25 Fuar,sergi v.b.tanıtım organizasyonlarında ATA karneli ve geçici kabul giriş işlemleri ve bunların geri gönderme işlemleri, 4.26 Firmadan gelen talep doğrultusunda kısmen veya tamamen ithalatı, 4.27 Gümrük Müşaviri,Şirket ile ilgili her türlü fatura, araç bilgileri, şirket politikası gibi özellik arz eden konuları resmi makamlara gerektiği kadar paylaşılacaktır. 5-ŞİRKETİN MÜKELLEFİYETLERİ: Taraflar, Gümrük Müşaviri’nin ŞİRKET’in uluslararası alıcı veya satıcı ile taraf olduğu ticari ve hukuki iş,işlem ve sözleşmelerle hiçbir ilişkisi; doğrudan yada dolaylı irtibatı olmadığını,bu yönden şirket ile müşterek yada iştirak halinde hareket etmesinin yada şirketin ithal yada ihraç ettiği veya edeceği eşya üzerindeki hukuki-maddi bir tasarruf hak ve menfaatinin bulunmadığını karşılıklı olarak kabul ve beyan ederler. Bu sebeple ŞİRKET; 5.1 Talebin ve evrakların tam ve noksansız yapılmasını sağlamak, 5.2 Tarife tatbikatı için bütün doküman ve bilgileri vermek, 5.3 Dış ticaretle ilgili mevzuat, rejim ve yönetmenlikler ve uluslararası taşıma kuralları içinde talepte bulunmak, 5.4 Resmi bütün giderleri ( Vergi, Resim, Harç, Navlun gibi) avans olarak nakten veya doğrudan ödemenin yapılacağı kuruluş adına ilgili banka hesabına havale olarak ödeme yapmak, 5.5 Bilgi akışını hızlı sağlamak, 5.6 Ödemeleri zamanında yapmak, 5.7 Geçici ithal ettiği malzemeleri ihracat işlemlerinde kullanırken ithalat beyanname bilgisi ile kullanılan malzeme cinsi ve miktarını ihracat iş talimatında belirtmek, 5.8 Geçici ithal ettiği beyannamelerin sürelerini ve çıkışlarını takip etmek, 5.9 D.İ.İ.B kapsamında takip edilecek ihracat işlemlerinde hangi kalemde, hangi satır kodunun kullanılması gerektiğini bildirmek, 5.10 Talep halinde yapılacak müşavirlik, proje,belge alımı, nakliye, depolama, gümrük işleri,sigorta işlemleri için gerekli bilgi ve dokümanları vermek, 5.11 Gümrük Müşavirinin takip ettiği gümrük işlemleri sonucu ortaya çıkabilecek cezai bir durum ile karşılaşılması durumunda ilgili cezayı ödemeden önce konuyu Gümrük Müşavirine yazılı bildirmek, 5.12 Gümrük müşavirinin yapmış olduğu gümrük işlemleri konularında ortaya çıkacak idari bir ihtilafın Gümrük idarelerindeki itirazların bitirilmesi sonucunda idari yargı mercilerine başvurulması gerektiğinde Gümrük müşavirine atfedilen Gümrük ihtilafı ile ilgili hususlarda Gümrük müşavirinin istediği kişiye/avukata vekalet vermek, 5.13 Gümrük Müşavirinin E-Gümrük sistemini kullanan personellerinizin şirketiniz ile ilişiğinin kalmaması halinde Gümrük Müşavirine en kısa süre içerisinde yazılı bildirmek, 6-DİĞER KONULAR; 6.1 Gümrük müşaviri işbu sözleşme ile şirketçe kendisine verilen görevleri ve işlevleri, sorumluluklarını şirketin yazılı izni olmadan özel veya tüzel hiç kimseye devredemez, 6.2 Gümrük müşaviri bütün işlemleri en kısa sürede ve şirketin menfaatine en uygun şekilde ilgili yasa, tüzük ve kararnamelere göre yapacak, gerekli bilgileri zamanında şirkete ulaştıracaktır. Şirkete her zaman için kendi işleri ile ilgili olarak Gümrük Müşavirinin çalışmasını kontrol edebilir. 6.3 Tercüme işlemlerinin tarafımızdan yapılması halinde sayfa başına 15 TL fatura edilecektir. 7-ÜCRETLENDİRME : ** Fiyat listesi ektedir. (Ek 1) ** Özellik arz eden işlemlere ilişkin fiyat listesi ektedir.(Ek 2) 8-ÖDEME : 8.1 Gümrük Müşavirlik Hizmet Bedelimiz fatura tarihinden itibaren 7 gün içerisinde tahsil edilecektir. 8.2 Yukarıdaki rakamlara K.D.V dahil değildir. 8.3 İhracat işlemlerinde telafi edici vergi peşin, birlik aidatı, mesai, ardiye, ATR,Menşe,EUR-1,beyanname ve devam formu ücretleri, diğer form ücretleri vb. gibi makbuzlu masraflar Şirket’e dekont edilip takip eden ayın ilk ödeme gününde Gümrük Müşavirine ödenecektir. 8.4 İTO’nun satış fiyatlarına göre ATR,MENŞE,EUR-1 ve FORM A ücretleri ayrıca fatura edilecektir. 8.5 İthalat işlemlerinde Gümrük Müşaviri tarafından Şirket adına yapılacak makbuzlu ve faturalı masraflar (Gümrük vergisi,Ardiye,Ordino,Demuraj,Depozito,Navlun,Resim harç ve Fonlar,Beyanname,Devam formu ücretleri ,Nakliye ve Diğer tüm form ücretleri) Şirket tarafından Gümrük Müşavirine takip eden ayın ilk ödeme gününde ödenecektir. 8.6 Limanlarda yapılan yükleme işlemlerinde hammaliye bedeli ayrıca fatura edilecektir. 8.7 488 sayılı harçlar kanunu uyarınca resmi belgelerde (taahhütname, konşimento, özet beyan,v.b.) yapıştırılması gereken damga pulu bedeli ve bloke çek masrafı ayrıca tahsil edilecektir. 8.8 İş bu sözleşme İstanbul , Doğu Marmara, Ege Gümrük Ve Ticaret Bölge Müdürlüklerine bağlı Gümrük Müdürlükleri ile Eskişehir Gümrük Müdürlüğü’nden yapılan işlemler için geçerlidir. 8.9 Yukarıda bahsi geçen işlemlerinizin dışında oluşacak işlemleriniz 2014/31 sayılı Genelge doğrultusunda faturalandırılacaktır. 9-SÖZLEŞMENİN SÜRESİ VE UZATILMASI: 9.1 İş bu sözleşme 31.12.2015 tarihine kadar geçerlidir. 9.2 Sözleşme bitim tarihinden 1(bir) ay öncesine kadar tarafların birbirine herhangi bir ihbarda bulunmaması halinde bu anlaşma aynı koşullarla bir yıl uzatılacaktır. Müteakip yıllarda da 1(bir) ay öncesinden feshi ihbarda bulunulmadığı takdirde aynı hükümler geçerlidir. 9.3 Sözleşmenin devamı halinde taraflar hizmet bedelini, sözleşme bitimine 15 gün kala karşılıklı olarak kararlaştıracaklardır. 10-SÖZLEŞME FESHİ: 10.1 Taraflardan herhangi biri bu iş sözleşmeyi her zaman, diğer tarafa 1 (bir) ay öncesinden yazılı olarak bildirmek suretiyle kısmen yada tamamen tek taraflı olarak fesh edebilir. Bu durumda iş bu sözleşme,fesih bildirimin karşı tarafa ulaşmasını bildirimde bulunan taraf yek diğerine bu fesih sebebiyle herhangi bir tazminat ödeme yükümlülüğünde olmayacaktır.Ancak,tarafların iş bu sözleşmenin diğer maddeleri dolayısıyla birbirine karşı var olabilecek sair talep hakları saklıdır. 10.2 Fesih durumunda, Gümrük müşaviri bilgi ve belgeleri 24 saat içerisinde Şirket’e teslim edilecektir. Gümrük Mevzuatına göre saklanması 5 sene zorunlu olan evraklar Gümrük Müşavirince saklanır. 11-UYUŞMAZLIKLARIN HALİ: 11.1 İş bu sözleşmenin yorum ve uygulanmasından dolayı taraflar arasında meydana gelebilecek uyuşmazlıkları halinde ………… Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır. 12-TEBLİGAT: Tarafların tebligata sarih adresleri, iş bu sözleşmenin 1. Maddesinde belirtilen adresler olup, değişikliği 2. maddeye göre bildirilmediği sürece, diğer tarafa noter kanalı ile yazılı olarak bildirilmediği sürece, bu adreslere yapılacak tebligatlar tebellüğü tazammun edilecektir. On bir madde ve üç ekten (komisyon bedellerini belirtilen Ek:1)den ibaret iş bu sözleşme, nüshalardan her biri bir tarafta kalmak kaydı ile, iki asıl nüsha olarak(her bir nüsha 6 sayfadan oluşmaktadır)………. tarihinde tanzim ve imza edilmiştir. EK:1 FİYAT LİSTESİ 2015 HİZMET KODU HİZMET KONUSU TL İHR İHRACAT İŞLEMLERİ TÜM GÜMRÜKLER İÇİN İHR-1 İhracat İşlemleri (Kara / Hava) ………… TL İHR-2 İhracat İşlemleri Deniz Yolu (İstanbul ve İzmit Gümrükleri) ………… TL İHR-3 Yukarıdaki hizmet ücretlerine ilaveten mesaili işlemlerde Beher Beyanname için ayrıca ………… TL İHR-4 Yukarıdaki hizmet ücretlerine ilaveten, beher beyanname 4’ten fazla kalem içermesi halinde 5. Ve sonraki kalemler için ayrıca ………… TL İHR-5 Yukarıda Hizmet Ücretlerine İlaveten ikinci ve Sonraki Beher Tır/Konteyner/Araç/Vagon v.
ALACAĞIN TEMLİKİ SÖZLEŞMESİ TEMLİK EDEN : …………………………. ADRES : ……………………………. VERGİ DAİRESİ : …………………. VERGİ NO : ………………………… TEMELLÜK EDEN : ……………………………. ADRES :…………………………. VERGİ DAİRESİ : VERGİ NO : MUHATAPLAR :1- ……………………………… 2-………………………………… KONU : Muhataplar (borçlular) nezdinde temlik eden (alacaklı) lehine doğmuş, …………….. İcra Müdürlüğü’nün …./ ….. E. ve …../…..E. sayılı icra dosya alacağının, tüm ferileriyle birlikte Temellük edene aşağıdaki şartlarla temlik edilmesidir. TEMLİK ŞARTLARI : 1- Temlik eden ……………., Muhataplar ……………… ve TİC.LTD.ŞTİ ile …………… nezdinde doğmuş, ………. İcra Müdürlüğü’nün …….. E. ve ………….. E. sayılı icra icra takip dosyalarına konu alacağının tamamını, ……………TL (…………………………………….TürkLirası) bedelle fer’ileri ve teminatları ile birlikte Temellük Eden ……………….. ’ye gayrikabili rücu olarak devir ve temlik ettiğini beyan, kabul ve taahhüt eder. 2- Temlik eden, işbu sözleşmeyi imzaladığı tarihte muhataptan yukarıda belirtilen şekilde alacağı bulunduğunu ve temlik konusu alacağını daha önce başka bir gerçek ya da tüzel kişiye temlik etmediğini ve üzerinde rehin, haciz gibi herhangi bir takyidat bulunmadığını beyan, kabul ve taahüt eder. 3- Temlik eden, işbu temlik ile yukarıda belirtilen muhatap nezdinde doğmuş ……… İcra Müdürlüğü’nün ….. E. ve …. E. sayılı icra icra takip dosyalarına konu alacağınını ferileri ile birlikte temellük eden …..’ye gayrikabili rücu olarak devir ve temlik ettiğini, böylelikle ……………… TL tutarındaki borcunun ferileriyle birlikte ödeninceye kadar, alacak üzerinde herhangi bir hakkının kalmadığını ve bütün hakların talep, tahsil ve ahzukabz yetkisinin Temellük Eden ……’ye geçtiğini beyan, kabul ve taahhüt eder. 4- Temlik eden, temlike konu alacağın ve dolayısı ile icra takip dosyalarının tahsil kabiliyeti bulunup bulunmadığını hiç bir surette temlik alana garanti etmemektedir. Alacağın muhataplardan tahsil edilememesi durumunda, temlik edenin bu hususta herhangi bir taahhüdü, sorumluluğu yoktur ve olmayacaktır. 5- İş bu temlik sözleşmesinin imza tarihinden sonra muhataplar tarafından açılacak veya muhataplara karşı temlik alan tarafından açılacak dava ve icra takipleri ile ilgili olarak tüm sorumluluk ve yetki, temlik alana geçmiş olup, Temellük Eden’ nin her türlü dava ve takip nedeniyle doğabilecek masrafları kendi uhdesinde kalacaktır. 6- İşbu sözleşmenin uygulanmasından dolayı taraflar arasında doğacak her türlü ihtilaf halinde İstanbul Mahkeme ve İcra Dairelerinin yetkili olduğunu, bu maddenin bir yetki sözleşmesi olduğunu taraflar beyan ve kabul ederler. 7- İş bu sözleşme için yapılacak her türlü noter masrafı ile doğacak harç ve benzeri masraflar, temlik alan tarafından ödenecektir. 8- İş bu alacağın temliki sözleşmesi, 8 (Sekiz) maddeden ibaret olup, …./……../2015 tarihinde taraflarca imza altına alınmıştır. TEMLİK EDEN ………………………….. TEMELLÜK EDEN………………………….
Avukatlık ortaklığı sözleşmesi örneği
Yazar: Admin 2,633 Okunma AVUKATLIK ORTAKLIĞI ANA SÖZLEŞMESİ Madde 1. Kuruluş Aşağıda ad ve soyadları, uyrukları, açık ikamet adresleri, kayıtlı oldukları baro, baro ve birlik sicil numaraları yazılı avukatlar arasında 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 44. maddesine göre mesleki faaliyette bulunmak üzere bir avukatlık ortaklığı kurulmuştur. Ortakların: a. Adı Soyadı : Uyruğu : İkametgahı : Kayıtlı Olduğu Baro : Baro No : Birlik Sicil No : Madde 2. Ortaklığın Unvanı ve Adresi Ortaklığın unvanı ………….Avukatlık Ortaklığı’dır. Ortaklığın adresi ……………………..dir. Ortaklığa adını veren ortağın ortaklıktan ayrılması veya ölümü halinde ortaklığın adı, Ortaklar Kurulu’nca aksine karar verilmedikçe değişmez. Madde 3. Ortaklığın Süresi Ortaklığın faaliyet süresi, ortaklığın Baro Avukatlık Ortaklığı Sicili’ne tescil tarihinden başlamak üzere yıldır/süresizdir. Madde 4. Ortaklık Payları Ortaklardan ………….’nin % ,……………. ’nın % ,……………..’nın % dir. Her ortağın Ortaklar Kurulu’nda payı oranında oy hakkı vardır. Madde 5. Ortaklar Kurulu Ortaklar Kurulu ortaklıkta pay sahibi tüm ortakların katılımıyla oluşur ve ortaklığı temsil eden en yetkili organdır. Ortaklar Kurulu her yıl Ocak ve Temmuz ayı içinde yönetici ortağın yazılı olarak belirleyip bildireceği gündemi, ortaklığın işleri, mali durumu ve sair gerekli görülen konulan görüşmek üzere olağan olarak toplanır. Ortaklar Kurulu toplantısında bir ortak diğer bir ortağa kendisini temsil için yetki verebilir. Bir kişide birden fazla ortağın temsil yetkisi bulunamaz. Ortaklar dışında başka bir kişi temsilci olarak görevlendirilemez. Ortaklar Kurulu ortağın katılımıyla toplanır ve katılanların oyu ile karar alır. Ortaklar Kurulu kararları ortaklık karar defterine yazılır ve katılan ortaklarca imzalanır. Kararlara muhalif olan ortaklar muhalefet gerekçelerini yazarak kararları imzalarlar. Madde 6. Ortaklar Kurulu’nun Görev ve Yetkileri a. Ortaklığın yönetim ve temsili ile ilzamında yetkili olan ortağı belirlemek. b. Yönetim temsil ve ilzama ilişkin yetki sınırlarını belirlemek, c. Ortaklar dışında ortaklıkta çalıştırılacak avukatların işe alınması ve çalışanların özlük haklarına ilişkin genel kuralları belirlemek, d. Ortaklar arasında ortaklığın faaliyetlerine ve iş bölümüne ilişkin genel kuralları belirlemek, e. Ortakların aylık olarak gelirden alacakları avanslar ve yıllık karın paylaşımı, ortaklığın gelişimi için ayrılacak miktarı belirlemek, f. Ortaklık payının, devir ve intikalinde yeni ortağın kabulü veya kabul edilmemesi konusunda karar vermek, g. Ortaklıktan çıkmak isteyen vefat eden, ortaklıktan çıkarılan veya payı haciz edilen ortağın payını ortaklık olarak satın almak konusunda karar vermek, h. Ortaklık faaliyetleri için önemli olan ve/veya Ortaklar Kurulu’nun belirlediği değeri aşan yatırımlar konusunda karar vermek, t. Ortaklık Ana Sözleşmesi’nde yapılacak değişiklikler konusunda karar vermek, i. Ortaklığın feshine karar vermek, j. Ortaklığın feshi veya infisahı söz konusu olduğunda tasfiye memuru tayin etmek, k. Ortaklığa ait taşınır/taşınmaz malların alım ve satımına karar vermek. Madde 7. Ortaklığın Yönetimi, Temsili, Yönetici Ortak / Ortakların Yetkileri Ortaklığın hangi ortak/ortaklar tarafından ne şekilde temsil ve ilzam edileceği, Ortaklar Kurulu’nca alınacak kararlarla belirlenir. Yönetim ve temsile ilişkin Ortaklar Kurulu kararları ve değişiklikler ortaklıkça baroya bildirilir. Bu çeşit kararlar ortaklığın sicil dosyasında saklanır. Ortaklığın temsil ve ilzamına ilişkin ortaklık kararları, gerekli bilgilerin baroya bildiriminden ve sicile tescilinden önce 3. şahıslara karşı hükümsüzdür. Ortaklığın tescilini takiben Ortaklar Kurulu’nca ortakların /….’ünün katılımı ile yönetici ortak/ortaklar seçilir. Yönetici ortağın görev süresi ( ) yıl olup tekrar seçilmesi mümkündür. Ortaklar Kurulu süre sona ermeden 2/3 oranındaki ortakların oyu ile yönetici ortağı değiştirebilir. Ortaklar Kurulu’nca aksine karar verilmedikçe yönetici ortak/ortaklar; ortaklığın mesleki faaliyetinin düzenlenmesi, mesleki işlerin ortaklar ve çalışan avukatlar arasında dağıtımı, ortaklığın ihtiyacı olan malzemeleri temin etmek, ortaklık defterlerinin usul ve yasaya uygun olarak tutulmasını sağlamak, ortaklardan birinin talebi halinde gündemi belirleyip yazılı bildirimde bulunmak kaydıyla en geç on gün içinde Ortaklar Kurulu’nu toplamak, ortaklığı temsil ve ilzam edecek iş ve işlemlerde ortaklık adına belgeleri imzalamak ve ortaklığı temsil etmekle yetkilidir. Yönetici ortak/ortaklar; kanun, yönetmelikler, ana söz I eşme ve Ortaklar Kurulu’nun kararlarına göre, ortaklığın faaliyetlerini yönetir, Ortaklar Kurulu’nun verdiği görevleri yerine getirir. Ortaklar Kurulu kararı ile yönetici ortağa ortaklık payı dışında ücret verilmesine karar verilebilir. Madde 8. İş ve Davalarla İlgili İşbölümü Ortaklar arasında işlerin takibi ve iş bölümünün ne şekilde yapılacağı; ortaklığın Baro Ortaklık Sicili’ne tescilini takiben Ortaklar Kurulu’nca alınacak kararlara göre belirlenir. İş ve davalarla ilgili işbölümü esaslarını belirleyen Ortaklar Kurulu kararının bir örneği, ortaklığın sicil dosyasında saklanmak üzere Baro Başkanlığı’na verilir. İşbölümü gereği ortaklara ve ortaklıkta çalışan avukatlara tevdi edilen işler iş ve dava defterine kayıt edilir. Madde 9. Ortaklık Giderinin Paylaşılması Ortaklar öncelikle payları oranında ortaklığın giderlerini karşılamakla yükümlüdür. Madde 10. Ortaklar Arasındaki İlişkiler ve Uyuşmazlıkların Çözümü Ortaklar; ortaklığın faaliyetlerine ilişkin çalışmalarında Avukatlık Kanunu ve bu Kanun’a bağlı olarak çıkarılmış yönetmelikler ile meslek kurallarına uygun davranmak zorundadır. Ortaklar; birden fazla avukatlık ortaklığının ortağı olamaz, ortaklığın bürosu dışında büro edinemez ve bakımsız olarak dava ve iş takip edemezler. Aksine davranışlar ortaklıktan çıkarılma sebebi olup bu çeşit davranışta bulunan ortak hakkında ortaklığın tazminat hakkı saklıdır. Ortakların kendi aralarında ve ortaklıkla ilgili her türlü uyuşmazlıklar ile ortaklık pay devir ve intikalinde bedele ilişkin olarak üçüncü şahıslarla aralarında çıkacak anlaşmazlıklar kendi aralarında çözüme ulaştırılamadığı taktirde, 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 4667 sayılı Kanun ile değişik 167. maddesinde tanımlanan hakem kurulu tarafından, sırasıyla; sözleşme, yönetmelik, Avukatlık Kanunu ve genel hükümlere göre çözümlenir. Madde 11. Pay Devri Ortaklık payı yalnızca ortaklara veya üçüncü kişi avukatlara payın gerçek değeri üzerinden devir edilebilir. Ortaklar Kurulu pay devrine onay verip vermemekte serbesttir. Mirasçının avukat olmaması ya da ortaklığı kabul etmemesi, ortağın emeklilik ya da sağlık nedenleri ile avukatlığı bırakması, baro levhasından silinmesi, meslekten çıkması veya çıkarılması, ortaklıktaki payına haciz konulması hallerinde ortaklık payı gerçek değeri üzerinden ortaklara ya da üçüncü kişi avukatlara devredilebilir. Bedelde anlaşmazlık halinde Avukatlık Kanunu’nun 44/Bb maddesine göre işlem yapılır. Madde 12. Denetim Yönetim yetkisi olmasa bile her ortağın ortaklık gidişi hakkında bilgi almaya ve ortaklığın defterlerini, iş ve dava evraklarını incelemeye hakkı vardır. Ortaklar Kurulu bir ya da birden çok kişiden oluşacak bir denetleme kurulu görevlendirebilir. Denetleme kurulu/denetçi; ortaklığın defterlerinin yasa ve yönetmeliğe uygun tutulup tutulmadığını, gelir ve gider belgelerinin defterlere usulüne göre işlenip arşivlenip arşivlenmediğini denetler, denetleme sonuçlarını Ortaklar Kurulu’na bir rapor halinde sunar. Madde 13. Ortaklıktan Çıkma Bir ortak; payını ortaklığa, ortaklardan herhangi birine veya ortak olabilme şartlarını taşıyan bir başka kişiye devir ederek ortaklıktan çıkabilir. Ortaklıktan çıkmak isteyen ortak çıkma iradesini, payının değerini, devir alacak olanı yazılı olarak ortaklığa ve tüm ortaklara bildirir. En son ortağa bildirim tarihinden itibaren iki ay içinde ortaklık kararını bildirmezse devire onay verilmiş sayılır. Ortaklar Kurulu tarafından kabul edilmesine veya iki aylık sürenin dolmasına kadar ortaklıktan çıkmak isteyen ortağın sorumluluğu devam eder. Ortakların, pay devrine bedel nedeniyle onay vermemeleri halinde Avukatlık Kanunu ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır. Madde 14. Ortaklıktan Çıkarılma Bir ortağın şahsına ilişkin sebeplerden dolayı, Ortaklar Kurulu üye tam sayısının 3/4’ünün ortaklıktan çıkarılma yönünde karar vermeleri ile ortaklıktan çıkarılabilir. Çıkarılan ortağın payı gerçek değeri üzerinden diğer ortaklarca eşit oranda alınabilir. Madde 15. Ortaklığın Sona Ermesi Ortakların tamamının ölmesi, tamamının hukuki ehliyetlerini yitirmeleri, tamamının avukatlık yapma yasal koşullarını yitirmeleri, Ortaklar Kurulu’nun ortaklığın feshine karar vermiş olması, baro ve yetkili merciiler tarafından ortaklığın infisahına karar verilmiş olması hallerinde ortaklık sona erer. Madde 16. Fesih ve İnfisah Ortaklar istedikleri zaman oybirliği ile karar vererek ortaklığı fesih edebilirler. Kanun ve yönetmelik hükümlerine göre ortaklık tasfiye olunur. Ortaklık aşağıdaki sebeplerden biri ile münfesih olur: 1. Ortaklıkta bir ortak kalacak şekilde diğer ortakların ortaklıktan çıkması, bir ortak dışındaki ortakların ölümü halinde mirasçılarının avukat olmaması ya da ortaklığı kabul ermemesi, ortaklıktaki bir avukat kalacak şekilde diğer ortakların emeklilik veya sağlık nedenleri ile avukatlığı bırakması, baro levhasından silinmeleri, meslekten çıkmaları veya çıkarılmaları, ortaklıktaki paylarına haciz konulması, 2. Ortaklık süresinin sona ermiş olması, 3. Avukatlık Kanunu’nun 44. maddesinin Ba/1 fıkrasına uygun olarak baro yönetim kurulunca feshine karar verilmesi. 4. Avukatlık ortaklığının diğer bir avukatlık ortaklığı ile birleşmesi. Madde 17. Tasfiye Ortaklığın diğer bir ortaklıkla birleşmesi hali hariç olmak üzere infisah eden ortaklık tasfiye haline girer. Tasfiye haline giren ortaklık tasfiye sonuna kadar tüzel kişiliğini tasfiye işleri ile sınırlı kalmak kaydı ile korur, mesleki faaliyetine devam edemez, ancak, aldığı işleri tamamlar, tasfiye haline giren ortaklığın ortaklan bağımsız olarak faaliyette bulunabilirler. Tasfiye haline giren ortaklığın durumu baro avukatlık ortaklığı siciline işlenir. Tasfiye hali devam ettiği sürece ortaklığın adı önünde “Tasfiye halinde” ifadesi kullanılır. Madde 18. Tasfiye Memuru Tasfiye memuru Ortaklar Kurulu’nun 2/3’ünün katılımı sonucu alınacak karar ile belirlenir. Atanan tasfiye memuru Ortaklar Kurulu tarafından her zaman azledi lebilirler. Pay sahiplerinin birinin talebi ile baro yönetim kurulu da haklı sebeplerin varlığı halinde tasfiye memurunu azledebilir ve yerine yenilerini atayabilir. Tasfiye memuru görevine başlayınca, öncelikle ortaklığın durumunu tespit eder ve baro yönetim kuruluna bildirir. Baro yönetim kurulu, tasfiye memurunun durum tespit raporunu göz önüne alınarak, tasfiye çalışmaları nedeniyle tasfiye memuru için bir ücret taktir eder. Tasfiye memuruna ödenecek ücreti tasfiye halindeki ortaklar paylan oranında baronun göstereceği hesaba depo etmek zorundadırlar. Madde 19. Menkul ve Gayri Menkullerin Ortaklar Arasında Taksimi Avukatlık ortaklığının pasiflerinin kapatılması koşuluyla ve Ortaklar Kurulu’nun oybirliği ile alacağı kararla, ortaklığa ait menkul ve gayrimen kullerin ortaklar arasında aynen taksimine karar verilebilir. Tasfiye haline geçen ortaklık hakkında açılan dava ve takiplere ilişkin dava değerleri, tahmini giderleri ile birlikte dava sonuna kadar bağlı olduğu baronun açtıracağı bir hesapta depo ettirilir. Madde 20. Tasfiye Sonucu Mevcut Tasfiye sonunda ortaklığın borçları ödendikten sonra ortaklığa ait mevcut; pay sahipleri arasında, payları oranında dağıtılır. Madde 21. Sicilden Terkin Tasfiye sonunda tasfiye memurunun talebi ile ortaklığın baro avukat ortaklığı sicilinden terkini yapılır. Madde 22. Ortaklık Ana Sözleşmesi’ndeki değişiklikler baro tarafından tescil edildikten sonra hüküm ifade eder. Avukatlık ortaklığı sicili alenidir Madde 23. Ortaklığın sona ermesi, tasfiye, fesih veya infisah durumunda; ortaklık tarafından takip edilen dava ve işler hakkında, Avukatlık Kanunu’nun 42. maddesi uyarınca işlem yapılır. Madde 24. Bu Sözleşme’de düzenlenmemiş olan hususlar; Avukatlık Kanunu ve yönetmeliklerinde hüküm bulunmadığı takdirde genel hükümlere göre çözümlenir. Ortak Ortak Ortak Bu Avukatlık Ortaklığı Ana Sözleşmesi aşağıda adı soyadı yazılı ortaklar tarafından kabul edilerek …./…./ tarihinde imzalanmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder